افتتاح پنجمین دفتر USERN (شبکه جهانی آموزش و تحقیقات علمی) در ایران با حضور جناب آقای دکتر نیما رضایی، موسس و رئیس این شبکه در مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر

افتتاح پنجمین دفتر USERN (شبکه جهانی آموزش و تحقیقات علمی) در ایران با حضور جناب آقای دکتر نیما رضایی، موسس و رئیس این شبکه در مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر

در ایام الله دهه مبارک فجر وهمزمان با برگزاری یازدهمین نشست علمی ماهیانه بصیر ، عصر روز ۱۸ ام بهمن ماه ۹۴ طی مراسمی با حضور جناب آقایان دکتر شجاعی، رئیس هیئت مدیره کلینیک بصیر، دکتر نیمارضایی، معاون بین الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس و موسس شبکه جهانی آموزش و تحقیقات علمی (USERN) به همراه جمعی از تیم اجرایی این شبکه و تعدادی از متخصصین چشم پزشکی کلینیک و اعضای مرکز تحقیقات، پنجمین دفتر USERN در ایران و اولین دفتر USERN در بخش خصوصی کشور در مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر افتتاح شد.

در این مراسم ، جناب آقای دکتر رضایی ، USERN را به عنوان یک شبکه بین المللی توصیف نمودند که تمامی ارتباطات آن مبتنی بر وب و بر اساس همکاری مستقیم متخصصین ، دانشجویان و دانش پژوهان جوان با برترین محققین هم رشته خود خواهد بود.

این شبکه با شعار “علم بدون مرز” امکان عضویت افراد از تمامی کشورها و تمامی رشته ها را دارد. اعضای بورد مشورتی USERN  شامل یک درصد دانشمندان برتر جهان، افراد صاحب مقالات با رفرانس بالا و برندگان جایزه نوبل هستند که ازمیان آنان نمایندگانی از هر رشته برای عضویت در بورد مدیریتی انتخاب می شوند.

در ادامه ایشان هدف از تشکیل USERN را استفاده همه کسانی که تحت عنوان این شبکه مشغول فعالیت هستند دانسته و عنوان نمودند این شبکه و دفاتر آن به روی همه ی اعضای USERN باز است و ابراز امیدواری کردند درآینده ای نه چندان دور USERN بزرگترین تولید کننده علم در جهان خواهد بود.

حضور دکتر شجاعی در مراسم

جناب آقای دکتر شجاعی  نیز در این مراسم، ضمن اعلام  همراهی و حمایت خود از این شبکه از متخصصین وبویژه متخصصین جوان مرکز خواستند قدر این تلاش ها برای بنا گذاشتن یک بنیاد علمی را دانسته و با همکاری فعال با این شبکه روزی را در نظر آورند که حاصل این تلاش ها به نتایج مطلوب می رسد. سپس حاضرین نظرات و سوالات خود را مطرح نمودند و تیم اجرایی بنا به حوزه ی مسئولیت خود پاسخ گفتند.

قابل ذکر است پیش از این اولین دفتر این شبکه در مرکز طبی کودکان تهران و دومین دفتر در مرکز ملی طب تاجیکستان در هفته گذشته افتتاح شده بود.سومین وچهارمین دفتر به ترتیب در مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه تهران و آزمایشگاه نقص ایمنی مرکز طبی کودکان می باشند که در همین هفته گشایش یافتند. بازگشایی قریب الوقوع دفاتر USERN در لندن، گرگان و کیش از دیگر خبرهایی بود که اعلام شد.

پرسیدن سوالات