تازه های چشم پزشکی

تازه های چشم پزشکی

تازه های چشم پزشکی : محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس توانسته اند بافت آسیب دیده را با بافت سلول های بنیادی چشم بیماران را که مبتلا به تولید LSCD شده است به بافت خود چشم فرد پیوند بزنند. LSCD بیماری است که بافت های چشم در اثر گرما و مواد شیمیایی آسیب دیده است و موجب زخم در چشم و از بین رفتن بینایی می گردد و دارای درد بسیار زیاد و قرمزی چشم می باشد.

افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند نشان داده است که بعد از 18 ماه بهبود می یابند و بینایی قابل توجه ایی در چشمان آن ها به وجود می آید.

محققان و پژوهشگران دانشگاه گنت بلژیک برای اولین بار موفق به لنز تماسی الکترونیکی شده اند. این لنز حاصل 3 سال و نیم تلاش و پژوهش می باشد و در اتاقی صورت گرفته است که از آلاینده های محیطی و گرد و غبار به دور بوده ست این لنز دارای یک حلقه طلایی به پهنای 10 میکرومتر می باشد که اندازه موی انسان است.کاربرد این لنز برا تزریق دارو ها به درون چشم بدون دردسر برای چشم های خشک می باشد و همچنین می تواند اکسیژن را رد و به قرنیه چشم برساند.

یکی دیگر از تازه های چشم پزشکی تولید لنز های چشمی برای دیابتی ها و پیرچشمی ها می باشد. این لنز ها به اندازه گیری قند خون می پردازند ولی نمی توانند درمان خوبی برای بیماران قند خون باشد این لنز ها برای دو گروه افراد ساخته شده اند دیابتی ها و افرادی که دچار پیر چشمی می باشند که بر روی چشم قرار گرفته و به بهبود دید چشم پس از جراح یآب مروارید کمک شایانی می نماید.

پرسیدن سوالات