خلاصه گزارش نشست علمی ماهیانه ۱۹ اردیبهشت ۹۵

خلاصه گزارش نشست علمی ماهیانه ۱۹ اردیبهشت ۹۵

با یاری خداوند متعال نشست علمی ماهیانه اردیبهشت ۹۵ مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی بصیر یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۵ از ساعت ۲۱-۱۹ با حضور پزشکان و اپتومتریست های مرکز و میهمانانی خارج از کلینیک و با مدیریت جناب آقای دکتر شجاعی برگزار گردید.

در این نشست علاوه بر معرفی دو کیس جالب توسط آقایان دکتر احمد شجاعی و محسن رمضان زاده و معاینه زنده توسط اساتید و بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد آنها، سخنرانی های جذابی ارایه گردید.

 در اولین سخنرانی سرکار خانم حشمتی به ارائه مطالبی در مورد دستگاه (potential acuity assessment(pam   پرداختند. سخنران اصلی جناب آقای دکتر ابواحسنی سخنرانی خود را با عنوان    Limbal Stem Cell Deficiency ارائه نمودند. و در ادامه چندین فیلم از اعمال انجام گرفته توسط ایشان در زمینه Stem Cell Transplantation  به نمایش در آمد.

سپس جناب آقای دکتر نوری زاده رییس مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر گزارش کوتاهی از فعالیتها ی انجام گرفته و در حال انجام مرکز ارائه نمودند.

سخنران مدعو این جلسه آقای دکتر یونسی استادیار دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن معرفی آزمایشگاه محاسبات عصب شناختی و حیطه های پژوهشی مشترک با مرکز در مورد کاربردهای بالینی تکنیک تعقیب حرکات چشم، سخنرانی کردند.

در پایان برای اولین بار آیتم جدید “دنیای چشم پزشکی در ماهی که گذشت” به نمایش درآمد که شامل معرفی مقالات و اخبار جدید منتشر شده در مجلات معتبر علمی در ماه گذشته و به صورت کلیپ تصویری بود که مورد استقبال اساتید و شرکت کنندگان قرار گرفت.

پرسیدن سوالات