دیابت و تاثیر آن در چشم

دیابت و تاثیر آن در چشم

دیابت یکی از چهار علت نابینایی چشم می باشد که فرد در طولانی مدت ممکن است چشمش دچار کاهش بینایی و از بین رفتن دید به صورت مطلق گردد. دیابت و تاثیر آن در چشم آنقدر زیاد می باشد که اگر کنترل و مراقبت نگردد فرد دچار بیماری های چشمی از قبیل آب مروارید، آب سیاه و… می گردد.

عوارض بیماری دیابت بسته به مقدار قند خون، ژن و سن بیمار رابطه مستقیم داشته و هر چقدر فرد این عوامل را بیشتر دارا باشد دچار مشکلات دیگری نیز می گردد. بهترین کار برای کاهش عوارض دیابت بهتر است میزان قند خون فرد را در حد ثابت نگه داشت.

دیابت و تاثیر آن در چشم

در بیماری دیابت بیشترین تاثیری که بر چشم می گذارد علاوه بر بیماری های نام برده شده تاثیر بر روی شبکیه چشم بسیار شایع می باشد. در مراحل اولیه دیابت و تاثیر آن در چشم  اصلا مشخص نمی باشد و متاسفانه وقتی بیماری چشمی پیشرفت نمود و فرد  دچار مشکل جدی در چشم خود احساس کرد از آن با خبر می گردد درنتیجه توصیه می گردد افراد مبتلا به دیابت به طور مداوم به چشم پزشک مراجعه نموده و چشمهای خود را مورد بررسی قرار دهد تا در صورت بروز بیماری چشمی آن را قبل از پیشرفت بیماری معالجه و درمان نماید تا از آسیب جدی چشمی و از دست دادن بینایی جلوگیری نمایید.

درمان بیماری های چشمی در افراد مبتلا به دیابت بیشتر لیزر بر روی شبکیه می باشد و در مواردی که خونریزی در سطح چشم وجود داشته باشد انجام عمل ویتروکتومی می تواند کمک بسزایی به فرد نماید.

پرسیدن سوالات