آب سیاه

روز جهانی آب سیاه چه روزیست؟

آب سیاه یکی از بیماری های شایع در کشور می باشد که در رده دومین بیماری منجر به کوری  قرار گرفته است و در گروه سنی 40 به بالا معمولا دچار این بیماری می گردند این بیماری به کاهش دید بینایی منجر شده و فرد حتی ممکن است بینایی خود را از دست بدهد.

به دلیل اهمیت این بیماری روزی را به این نام نامگذاری کرده اند. 6 مارس روز جهانی آب سیاه یا همان گلوکوم می باشد در این روز در سراسر کشور سعی بر این است که با برقراری کنفرانس به پیشگیری و درمان این بیماری تا حد امکان کمک نمایند.

در روز جهانی آب سیاه بعضی مراکز درمانی به معاینه مجانی چشم می پردازند تا افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود آگاه و به درمان آن بپردازند تا قبل از پیشامد بدتر و از دست دادن بینایی خود به پیشگیری و درمان آن اقدام نمایند زیرا بیشتر افرادی به طور تصادفی برای دریافت عینک و ضعیف شدن چشمان شان از دارا بودن بیماری آب سیاه آگاه می گردند.

افراد مبتلا به دیابت، سابقه خانوادگی و ارثی، بالا بودن سن و… بیشتر در معرض بیماری آب سیاه قرار دارند و بهتر است هر چند وقت یکبار به یک پزشک مراجعه و تحت نظر قرار باشند.

برای درمان این بیماری از دارو ها، لیزر درمانی و جراحی برای بهبود چشم و جلوگیری از پیشرفت این بیماری استفاده می گردد تا فرد از کور مطلق آن جلوگیری شود یا تا حدودی درمان گردد اما اگر زودتر تشخیص داده شود نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.

پرسیدن سوالات