علائم اولیه آب مروارید چشم

علائم اولیه آب مروارید چشم

علامت اولیه بیماری آب مروارید کم شدن میزان دید در افراد است به همین سبب خیلی زود قابل تشخیص بوده و حتی در مراحل پیشرفته نیز با یک عمل جراحی سرپایی درمان می شود.

بیماری آب مروارید چشم و توصیه هایی برای افراد مبتلا به آب مروارید

بر خلاف آب مروارید که علامت اولیه ای برای تشخیص دارد ولی بیماری آب سیاه چشم چون در دید اصلی افراد تاثیر زیادی نمی گذارد افراد کمتر متوجه آن می شوند. از این رو افراد تا زمانی که این بیماری به مراحل نهایی نرسیده اقدامی نمی کنند و لذا در اغلب موارد درمان های اولیه جواب نمی دهد و نیاز به درمان های پیشرفته پیدا می کنند.
آب سیاه و آب مروارید شایع ترین بیماری های دوران سالمندی است. ولی در مورد آب سیاه چون علامت مشخصی ندارد بیمار دیر متوجه می شود و ممکن است در موارد ویژه این عارضه سبب صدماتی شود که ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

راهکارهای پیشگیرانه برای بیماری های چشمی پاسخ بهتری می دهند و اساسی ترین راهکار پیشگیری برای بیماری ها مراجعه مرتب به چشم پزشک به صورت دوره ای به ویژه برای افراد بالای ۴۰ سال است.

چشم مبتلا به اب مروارید و چشم سالم

معاینات دوره ای می تواند بیماری های مختلف چشمی را در مراحل اولیه شناسایی کند و سبب درمان به موقع آنها شود. برخی از معاینات برای بیماری ها به گونه ای است که باید در آن پزشک از روش های تخصصی مانند اندازه گیری فشار داخل چشمی استفاده کند و این تشخیص از عهده عوام و متخصصان رشته های دیگر خارج است.

نقش تغذیه در ابتلا به بیماری های چشمی به طور کلی تغذیه سالم برای تمام اجزای بدن مناسب است ولی به طور ویژه الگوهای تغدیه ای که سبب سوء تغذیه می شوند می توانند سبب بروز برخی از بیماری های چشمی شوند.در رژیم غذایی که میوه و سبزیجات وجود نداشته باشد به دلیل کمبود ویتامین A افراد بیشتر به ضعف در دید دچار می شوند.

بیماری های زمینه ای می تواند در ابتلای افراد به بیماری های چشمی تاثیرگذار باشد و افرادی که به بیماری هایی مانند دیابت دچار هستند ممکن است دچار ضعف در بینایی شوند و یا برخی از تومورها سبب ضعف در بینایی شود.

علاوه بر مراجعه به پزشک افراد باید از روش های مراقبت از چشم مانند، استفاده از عینک آفتابی مناسب برای پیشگیری از آسیب پذیری چشم کمک بگیرند.اشعه ماوراء بنفش موجود در نور آفتاب دلیل تشکیل ناخنک و تومور سطح چشمی می شود که استفاده از عینک آفتابی برای افرادی که در معرض نور شدید آفتاب، نور آفتاب در مجاورت آب مانند مناطق دریایی و یا استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی ضروری است.

پرسیدن سوالات