هیستوپلاسموزیس

هیستوپلاسموزیس چیست؟

هیستوپلاسموزیس یک بیماری  چشمی می باشد که بر اثر یک نوع قارچ که بیشتر در قاره آمریکا وجود دارد به وجود می آید. این بیماری در مشیمیه چشم باعث لاغر شدن عصب های بینایی شده و منجر به زخم هایی در چشم می گردد و این زخم ها به لک تبدیل می شود. ایجاد این لک ها را نقاط هیستوپلاستی می نامند این نقاط معمولا بر روی دید شما تاثیری نداشته و شاید بعد از گذشت زمان مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

این بیماری ممکن است پیشرفت کند و با سایر نقاط بدن از جمله قلب، مغز، نخاع و غدد آدرنال تاثیر گذاشته و مشکلاتی را برای این اعضا به وجود آورد. هیستوپلاسموزیس یک بیماری نادر چشمی می باشد که به نام هیستوپلاسما چشم (OHS) خوانده می شود در این بیماری چشمی فرد بینایی خود را از دست می دهد و بیشتر در گروه سنی 20 تا 40 سال به وجود می آید.

در بیشتر موارد بیماری  OHS علائمی نداشته و شاید فرد مبتلا به این بیماری علائمی چون آنفولانزا و یا سرماخوردگی را تجربه نماید و در یک دوره ویا بعد از چند روز بدون درمان از بین می رود و یا شاید فرد دچار تاری دید نیز گردد که با مراجعه با پزشک قابل تشخیص و از پیشرفت بیماری جلوگیری می نماید.

از آنجایی که این بیماری در مراحل اولیه علائمی را ایجاد نمی نماید اکثر افراد از وجود این بیماری خبر نمی شوند و در نتیجه به وجود زخم و نقاط هیستوپلاستی را تشخیص نمی دهند و در نتیجه می تواند به نئوواسکولاریزاسیون در ماکولا شود که نتیجه این امر از بین رفتن دید بصری می شود.

 

پرسیدن سوالات