محافظت چشم

محافظت چشم در فصل سرما

چشم ها در فصل زمستان بیشتر از فصول دیگ خشک می گردند و وجود بخاری و وسایل گرمایشی رطوبت خانه را از بین می بردند و این امر یکی از علت های خشکی چشم می باشد. محافظت چشم در فصل سرما یکی از مراقبت هایی می باشد که در فصل زمستان و پاییز باید مورد توجه قرار بگیرد. به نکاتی ذر این خصوص می پردازیم:

چشم ها را مرطوب نمایید:

از انواع نوشیدنی ها استفاده نمایید در زمستان به دلیل رطوبت هوا و سرما فرد کمتر دچار تشنگی می گردد ولی این بدین معنی نمی باشد که آب کمتری مصرف نماید بدن به مقدار آب متناسبی در روز احتیاج دارد که باید مصرف نمود.

از قطره چشمی استفاده نمایید:

قطره چشمی و اشک مصنوعی برای مرطوب نگه داشتن چشم ها بسیار مناسب هستند و از تبخیر آب در چشم ها پیشگیری می نماید زیر نظر یک پزشک می توانید از این قطره ها استفاده نمایید.

بیشتر پلک بزنید:

از زل زدن به مانیتور و صفحه رایانه خود خودداری نمایید و پلک زدن را فراموش نکنید زیرا پلک زدن باعث میشود چشم ها خشک نگردند و رطوبت کافی را داشته باشند.

عینک را فراموش نکنید:

برای در امان ماندن چشم ها از سوز و سرمای هوا از عینک آفتابی استفاده نمایید تا چشمان شما کمترین آسیب را متحمل گردد. در ارتفاعات به دلیل انعکاس اشعه ماورای بنفش بیشتر چشمان دچار خشکی می گردد  در نتیجه باید از عینک آفتاب با uv 400 استفاده کرد تا به چشمان شما آسیب جدی وارد نگردد.

یکی دیگر از نکاتی در خصوص محافظت چشم در فصل سرما استفاده از امگا 3 و ویتامین A می باشد که می تواند کمک شایانی به چشم های شما نماید تا در فصل زمستان با مشکل مواجه نگردید.

پرسیدن سوالات